پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119688
بانوي قهرماني که به‌خاطر حجاب از فعاليت‌هاي ورزشي محروم شد!
تاریخ انتشار : 1393/09/11 12:47:18
نمایش : 1345
جاي بسي تأسف و تأمل است که ورزشکار مدال آور جهاني و بانوي محجبه چادري که بخاطر حفظ حجاب و بهره گيري از پوشش مقدس چادر اجازه شرکت در هيچ مسابقه داخلي و خارجي را ندارد!؟
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، "سميه حيدري" بانوي جودوکار کشورمان وقتي با چادر و تمثال رهبر معظم انقلاب روي سکو رفت، همه نگاه‌ها را به خود معطوف کرد. اما او که نويد اتفاقاتي بزرگ را در جودوي بانوان مي‌داد، از اسفندماه ۹۲ عملا از ميدان ورزش «حذف» شده است.

جاي بسي تأسف و تأمل است که ورزشکار مدال آور جهاني و بانوي محجبه چادري که بخاطر حفظ حجاب و بهره گيري از پوشش مقدس چادر در کنار موفقيت بزرگ ورزشي اش، مورد تقدير دفتر مقام معظم رهبري قرار گرفته است- به جاي توجه بيشتر مسؤولان در کشور اسلامي، مورد کم لطفي دست اندرکاران -از کميته ملي المپيک گرفته تا فدراسيون جودو- قرار مي گيرد و اجازه شرکت در هيچ مسابقه داخلي و خارجي را ندارد!؟


اين گستاخي تا چه زماني بايد ادامه يابد؟ اينکه رؤساي فدراسيون ضعيف ترين رشته ورزشي ايران در بازي‌هاي آسيايي، بدون کسب مدال، با لشکري شکست خورده به کشور بازگشتند و همچنان به کار خود ادامه مي دهند ولي فدراسيون‎هاي ديگر در حال تغيير و تحول هستند، چه معنايي دارد؟

از وزير محترم ورزش آقاي گودرزي انتظار مي‌رود طبق وعده هاي داده شده پس از مسابقات اينچئون، در مورد اين فدراسيون تأملي داشته باشد تا شائبه همشهري بودن با نايب رئيس اين رشته، دخالتي در تصميم گيري صحيح وي نداشته باشد.

خانم «سميه حيدري» قهرمان جهان و آسيا


چرا يک بانوي محجبه بخاطر حجاب، در کشور اسلامي خودمان حق حضور در مسابقات را ندارد و به دلائل واهي مانع حضور وي مي شوند! آيا واقعا سؤال برانگيز نيست؟


سميه حيدري قهرمان جودوي آسيا و جهان در خصوص مشکلاتي که بعد از قهرماني با آن روبرو شد مي‌گويد: بعد از اين مسابقات بود که مشکلات ما شروع شد که مهمترين دليل آن پوشش با چادر بر روي سکوي قهرماني بود. پيش از مسابقات آسيايي به ما گفتند سکوت کنيد تا حق شرکت در مسابقات را داشته باشيد! سکوت کردم، به وزارت ورزش نامه زدم و براي مسابقات آسيايي اعلام آمادگي کردم و مطمئن بودم مدال مي گيرم. بماند که حضور بانوان در مسابقات آسيايي هم به طور کامل منتفي شد.


وي در خصوص پيگيري مشکلاتش نيز گفت: بارها از طريق وزارت ورزش براي حل مشکل از من و برخي مسؤولان فدراسيون دعوت به عمل آمد تا زمينه ادامه فعاليتم فراهم شود، اما مديران جودو به وعده هايشان عمل نکردند و همچنان از ادامه فعاليت ورزشي در سطح قهرماني -چه در داخل و چه خارج از کشور- محروم هستم.


وي ادامه داد: اگر در مسابقات سهميه المپيک شرکت نکنم شانس حضور در المپيک را از دست مي دهم.


حيدري با بيان اينکه «با چادر به روي سکوي قهرماني رفتم تا به جهان حجاب اسلامي را نشان دهم» گفت: اتفاقا بعد از اين حرکت من -که اتفاقا مورد لطف دفتر حضرت آقا هم قرار گرفتم- بنده را طوري از ورزش حذف کردند که واقعا دچار نوعي افسردگي شدم.


بانوي کوراش کار کشورمان افزود: من حتي اجازه حضور در مسابقات داخل کشور را هم ندارم، از مسابقات ليگ با فشارهاي وارده به مديران تيم، حذف شدم و خيلي از اتفاقات ديگر که واقعا فشار رواني بالايي را به من وارد کرد.


وي درباره دلايل حذف خود از مسابقات ليگ تصريح کرد: مهمترين دليلش اين است که فدراسيون جودو نمي خواهد من باشم، درست زماني که از مسابقات کره برگشتم به دلايل و بهانه هاي مختلفي که براي همه روشن است از تيم ملي خط خوردم.

سميه حيدري گفت: حدود ۱۵ سال است که جودو کار مي کنم و دو مرتبه در رقابت هاي کوراش بازي هاي داخل سالن آسيا نايب قهرمان شدم. سال گذشته، مدال برنز رقابت هاي کوراش قهرماني جهان را کسب کردم. زماني که از مسابقات آسيايي کره آمدم، فقط از دفتر مقام معظم رهبري بنده را حمايت کردند و با روحيه و انگيزه اي که به من دادند، مي خواستم جواب حمايت ها و زحمت هاي رهبرم را بدهم.


وي افزود: البته براي اين تشکر وظيفه بيشتر داشتم و بايد کار بيشتري را انجام مي دادم که متاسفانه در ترکيه نه امکاناتي بود و نه مقدور بود، ولي خدا را شکر مي کنم که توانستم در مسابقات مدال بگيرم و با چادر بر روي سکو بروم و بتوانم نام حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها و نام حضرت آيت الله خامنه اي را بر روي سکو به جهان نشان بدهم.


به هر حال هرچند اميد است که دستگاه هاي نظارتي اين موضوع را بررسي کنند، ولي مسأله اين است که اگر اين بانوي محجبه در مسابقات شرکت نکند، سهميه المپيک و احتمال دستيابي به يک مدال براي ايران به‎راحتي از دست مي رود!
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html